Beeld en geluid
Foto en video
Computers
Refurbished
Software
Dierenbenodigdheden
Drogisterij
Parfum en cosmetica
Elektronica
Componenten
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Hobby
Knutselen
Modelbouw
Kabels en adapters
Kleding
Schoenen
Tassen en koffers
Koken en tafelen
Keuken apparatuur
Horeca
Muziek en film
Muziekinstrumenten
Parfum en cosmetica
Persoonlijke verzorging
Parfum en cosmetica
Schoenen
Kleding
Tassen en koffers
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Wasssen en drogen
Wonen, woonaccessoires
Kerst
Meubels
Verlichting
Fabrikant: | |
---|---|
EAN-code: | 9789024418008 |
De auteur maakt duidelijk hoe de lezer het beste kan halen uit zichzelf, uit anderen of uit een team, afdeling of bedrijf.Voor een strategie is kennis nodig in de vorm van een theorie, een methodiek en procedures. De auteur wil die kennis aanreiken en beschrijft hoe coach, gecoachte, medewerker en leidinggevende die informatie kunnen gebruiken.Een greep uit de onderwerpen: de Transactionele Analyse, de systeemtheorie, een aantal methodieken, coachen van herstelgedrag, taak- en welzijnsgericht coachen, coachen van teams en coachen van lastige lieden of lastige leerlingen.Het boek is bedoeld voor zowel de coach als de gecoachte en voor zowel de leidinggevende als de medewerker.Maarten Kouwenhoven is psycholoog, psychotherapeut, management consultant en opleider in de Transactionele Analyse.InhoudDEEL I1 Strategisch coachen2 Contact en contract3 De strategie van coachen4 Coachen op de mens-as5 Coachen op de taak-as6 Transactionele Analyse7 Systeemtheorie8 EthologieDEEL II Toepassingen9 Simulaties: coachen als spel10 Loopbaan coachen op de S-curve11 Coachen van teams12 Coachen van lastige lieden13 Coachen van lastige leerlingen14 Coachen van herstelgedrag15 Coachen van ethische dilemma's